Välkommen till mitt liv, mitt i livet

Alla inlägg under januari 2012

Av joald - 29 januari 2012 19:54

Ser på Rapport där de gör ett reportage om klasshat. En buss som åker till "Solsidan" i Stockholm för att väcka debatt. Några småkillar i övre tonåren står där med backslick och säger att det kommer kommunister i bussen. Lär sig dessa ungdomar de uttrycken hemma eller vet de vad de pratar om?En man påstår att låginkomsttagare jobbar för lite och får därför lite pengar. Han jobbade faktiskt 7 dagar i veckan, och med affärer...Suck, vad säger man? Öppna ögonen!Idag har varit en bättre dag. Jag fick sova 7 timmar i natt och jag hoppas att detta är ett bevis på att jag är på bättringsvägen. Imorgon önskar jag en ännu bättre dag.Nä, nu börjar Så ska det låta!

Av joald - 28 januari 2012 18:48

... du om nån borde förstå att man inte gör så här mot mig.Jag ligger i soffan, smälter pizzan och lyssnar på Melissa Horn.Hur ska man älska nån, som har älskat nån förut?Jag går bredvid, men halkar efter. Jag orkar snart inte mer...

Av joald - 28 januari 2012 10:14

Nu är det lördag igen. Jag har faktiskt sovit ganska bra i natt, 5 timmar i sträck är inte illa pinkat för o va jag.Morgon och kväll är värst med värken. På dagen går den att forcera. Jag laddade hem nån app med avslappningsljud igår, kanske var det den som hjälpte mig till en bättre sömn?Lilltjoppa har börjat bli nyfiken. Hon bubblar av frågor: Vem ringde? Vad heter den? Vad sa du? Vem bor där? Vad heter hans mamma? Ja, frågar man inget får man ju inget veta iofs...Idag står vila på agendan. Kanske orkar dra snabeldragaren ett varv. Huset står under stort städförfall.Ha en härlig lördag, vad ni än gör!

Av joald - 27 januari 2012 20:39

Jag sitter i soffan och tittar på "På spåret" och känner mig gammal och möglig. Erik sa idag vid middagen att jag rakt såg blå ut om läpparna. Och jag frös som en gris.


Lilltjoppa har precis lagt sig och vi väntar på att "Röd drake" snart ska börja. Fram med Alvedon, Paraflex, Dalacin, ostkrokar och Cola. Lite fredagsmys ska jag allt orka med.


Idag har varit en jobbig dag. Jag har sovit som en kratta och jag får SÅ dåligt samvete när jag sover på dagtid. Men jag vet att jag måste vila för att bli frisk snart. Herregud. Jag har varit sjuk i 1½ vecka och detta börjar ta kol på mig. Men: "Det som inte dödar, det härdar" håller mig vid liv.


Emma var här en sväng och hämtade några saker. Hon hade med sig Texas flickvän Saga. Gissa om några blev glada! Texas sitter nu kloss i ytterdörren och väntar på att Saga ska komma tillbaka.


 


Det är så trevligt att få besök i denna annars gråa, trista och sjuka vardag. Ge mig mitt liv tillbaka! NU!


Nu är alla räkningar betalda och tack CSN för att ni inte glömde bort mig. Tur att dom har bra ränta på lånen, annars skulle man aldrig ha råd att plugga.


Jag längtar så till Åre-resan.

Av joald - 27 januari 2012 00:13

... det här med natt igen. Jag kommer att drabbas av nattskräck snart om jag inte får sova som normalt folk.Ibland funderar jag. Och det blir alldeles för mycket. Huvudet går på högvarv och känns som en begynnande härdsmälta. En uttrasslare skulle finnas till hands dessa gånger. Att man liksom bara trycker på en knapp och saken är fixad. Varför i h-vete ska det ältas? Vem hjälper det, egentligen?Tro om man ska lägga ner facebook för en stund? Jag blir rakt illamående ibland.God natt där ute!

Av joald - 26 januari 2012 14:06

... se så här fräsch ut igen. Just nu känner jag mig som mommahägg som har varit sjuk alldeles för länge. Blä.

     

Och ute snöar det. Igen.

Lilltjoppa mår bättre nu och tur är ju det. Att det går åt rätt håll för nån i detta hus. Jag har fortfarande feber.

Nä, nu ska jag vila en stund framför tvn.

Av joald - 26 januari 2012 06:35

... jag har sovit 5 timmar. I sträck! Paraflex och alvedon verkar vara min melodi just nu. Så skönt att slippa det mesta av värken för några timmar. Igår bokade jag och Erik en weekend i Åre i början på februari. Så nu måste jag bli frisk på en vecka. Vi ska bo på hotell. Det känns så fantastiskt lyxigt att få komma bort en stund, njuta av slalomåkning, afterski och varandra! Jag ligger i sängen och tittar på nyhetsmorgon. Shit vilken hysteri det är kring socialdemokraterna nu. Vem orkar höra på det tugget dygnet runt? Speciellt när det bara handlar om spekulationer...?Nä, nu ska jag läsa min bok som jag fått av kära svärmor.God morgon på er alla där ute. Ha en skön torsdag.

Av joald - 25 januari 2012 13:40

... fick jag träffa en vettig läkare. Är sjukskriven ytterligare en vecka. Blä o blaha. Detta är inge kul. Trampar runt i samma hjulspår och blir inge bättre. Men snart så, eller hur?Jag måste vara kry till nästa helg för då ska jag och Erik åka till Åre. Det är en resa vi har planerat länge så då MÅSTE jag vara frisk!!Nä, nu ska jag vila. Blir helt knäckt bara av att åka till vårdcentralen.Är det nån som läser min blogg som är insatt i hur man ställer ut en Golden? Päls och hur dom ska stå osv? Jag har bara erfarenhet av att ställa ut labrador. Tips mottages tacksamt!

Ovido - Quiz & Flashcards