Välkommen till mitt liv, mitt i livet

Alla inlägg under februari 2012

Av joald - 28 februari 2012 16:43

Min chef sa idag att all publicitet är bra publicitet. Jag är nöjd med artikeln. Jag var rädd att de skulle skriva en "tyck synd om mig"-story, vilket jag klargjorde redan från början, när reportern ringde, att jag inte ville ha. Jag blev rätt förvånad när reportern ringde och ville göra ett repotage om lilla mig. Varför just jag? Och om 3 veckor ska jag föreläsa på ett årsmöte i Sundsvall. Det ska bli intressant. Hoppas att åhörarna har mycket frågor...



Så där ja, då är räkningarna betalda och kvar blev bara botten på kontot. Alltid lika kul?! De allmosor man tjänar per månad är inte så mycket att hänga där i julgranen. Tur att jag trivs med mitt jobb  


 Nä, mot Willys och handla. Storhandla. Hej och hå.

Av joald - 23 februari 2012 07:51

... är nu född till världen och Sverige. Den stora nyheten på alla radio- och tvkanaler och diverse namnförslag. Life goes on liksom.Nu tittar solen fram och jag ska försöka sova. Det blir spännande. Ivar har intagit plats i sängen och tänker nog sova nära idag med! I morgon ska jag få besök kl 14,00. Herregud. Vad sa jag ja till egentligen? Nä, god natt.

Av joald - 22 februari 2012 03:07

... fick jag idag. Det ska bli intressant att se vad de har att komma med. Hoppas att de inte vinklar det hela fel bara, för då blir jag sur.


Igårkväll var vi upp till Milleniumstugan och åt en semla. Lilltjoppa skrek av glädje när hon såg skotern. Det här med att åka skoter är för mig förenat med en enorm dödsångest. Att åka över en sjö är nog det värsta jag vet. Att inse att "går skotern igenom nu, så är det kört", är ingen trevlig tanke och mina 3 böner till Gud innan skotern går ut på isen hjälper föga. Att sedan åka på en touringskoter och försöka hålla sig krampaktigt kvar i "baksätet" är nog inte heller min grej. Okej.. Vilken tönt tänker ni nu. Men. Det finns träd i skogen. Man kan köra vilse i skogen. Man kan sjunka genom isen. Med mera, med mera. Jag kan också, i och för sig, förstå tjusningen med det hela. Att en vacker dag åka ut till en mysig stuga och grilla. Men, då ska det vara en kort bit, chauffören ska köra sakta och endast en skoterled på markplan. Då kan jag också njuta och tycka att det är härligt.

Jag förstår inte riktigt. För förra året tyckte jag att skoterlivet var roligare. Men, allt har sin tid och så småningom kanske jag gillar det på riktigt, jag också. Men vad gör man inte för kärleken, va? Höhö.


2 arbetsnätter kvar och på fredag kör vi after work. Det ska bli himla trevligt att få umgås med arbetskamraterna en hel kväll och äta gott och rocka loss på dansgolvet. På lördag stundar 30-års fest också. Tur att, som det ser ut nu, söndagen ska bjuda på fint väder.


Herregud. Jag måste klippa mig. Jag ser fördjävlig ut uppe på huvudet. Det får bli kvällens projekt, efter styrelsemötet.


Nu tänker jag sova. Ha en bra dag alla där ute och ring inte och väck mig före 16:30, tack!

Av joald - 21 februari 2012 09:49

Det är nåt slags moderepotage på nyhetsmorgon. Hur fasiken ska vanliga, lite halvmulliga tjejer få på sig dessa klänningar? Inte konstigt att dagens ideal skapar oro och matvägran hos både flickor och pojkar. Usch. Jag blir arg!Idag är det fettisdag, eller fettis-dag (beroende på dialekt). Vi ska åka till millenniumstugan ikväll också. Där säljs det semlor och lär vara knökfullt med folk. Jag bör sova så mycket som möjligt idag eftersom jag ska vara vaken till 08 i morgonbitti. Det blir spännande att försöka sova med tanke på dagens strålande väder. Jaja, allt går.Jag har haft en sådan sjuk dröm i natt. Jag var i fjällen och stressade runt. Vaknade med en puls på 200. Tur att det bara var en dröm.Ha en bra dag alla ni där ute!

Av joald - 20 februari 2012 19:27

... snusa. Det är inte min grej. Jag fick för mig idag när jag åkte in till stan att 11:00-snusen var den sista ever. Men vid 17;00 hade jag sådan hjärtklappning att jag trodde att jag skulle dö. Så jag har kommit fram till att jag ska dra ner på snusandet innan jag slutar helt, annars bryter jag ihop.Idag har jag varit ledig och jag och Erik har varit ut med skotern. Vi körde till millenniumstugan där vi grillade korv och drack varm oboy. Sen åkte vi och hämtade Alina så nu är hon här en vecka. Låt plastmorseveckan börja :)Imorgon ska vi också till millenniumstugan för att äta den årliga semlan. Sedan drar min nattvecka på jobbet igång. Det blir bra det.Nu: slötitta på tv.

Av joald - 19 februari 2012 21:17

Alla föds vi som enskilda individer med oskrivna blad. Till stor del påverkar uppfostran och miljön vad vi fyller dessa blad med, men till en del väljer vi också själva. Ibland får jag höra att "Det kan jag inte rå för, jag är född sån". Men jaha? Dina egna val och värderingar då? Var tog dessa vägen? Att skylla ifrån sig fungerar inte i alla lägen och livet är en dans på rosor, men en dans med svåra steg där det gäller att aldrig ge upp.


Det här med empati och förståelse för andra medmänniskors känslor är något som borde läras ut redan i nappflaskan. Det stör mig när man söker respekt och förståelse och möts istället av likgiltighet och ignorans. Skärpning!


Nu är det söndagkväll och en ny vecka stundar. Jag har en nattvecka framför mig och även en vecka med lilltjoppa här. Imorgon är jag förvisso ledig och om det är fint väder blir det en premiärtur på skotern med lite grillning och varm Oboy. E är och jobbar och jag ska ta på Texas selen och dra iväg med sparken innan sängen kallar.


Jag är upprymd med en skräckblandad förtjusning.

Av joald - 19 februari 2012 01:39

... och du gör mig på dåligt humör. Huvva.

Av joald - 14 februari 2012 21:46

<script type="text/javascript" src="http://gava.hjartebarnsfonden.org/widget/7233316"></script>


Tack till alla er som har bidragit med en slant idag. Ni får gärna fortsätta bidra med pengar och dela detta bland era vänner. Mitt mål är 50% uppnått och jag vet att jag kommer att klara det med er hjälp! Jag blir så glad och det värmer i mitt ihoplagade hjärta   


Erik kom hem med presenter till mig. Jag fick Té, Kärlekssirap och ett spel. Sedan tog han med mig i bilen och körde runt halva stan för att förvirra mig. Till slut hamnade vi på MerryCan där han bjöd på en mycket god middag. Han kan han! Tack älskling!


Nu sitter jag här i min ensamhet, i vårt vackra hem, och lyssnar på musik. I morgonbitti ringer klockan okristligt tidigt och en arbetsdag väntar. 3 jobbdagar kvar, innan 3 lediga väntar. Skönt att vara lite ledig! Erik är ute och plogar så i natt får Texas minsann sova på hans sida i sängen. Det gillar han! (Och jag). Men jag tycker ju självklart mer om när Erik ligger där och snarkar. Fast... då ligger ju Texas mitt emellan. Jaja, hur man än vrider på det så har man alltid stjärten bak.   


Nä, dags att hoppa i bingen. Sömnen känns i och för sig väldigt långt borta, men...

Ovido - Quiz & Flashcards