Välkommen till mitt liv, mitt i livet

Alla inlägg under april 2012

Av joald - 26 april 2012 10:20

...kommer en gång i månaden och gör så ont att jag inte vill kliva upp ur sängen. Vad är syftet liksom? Sedan det här med människor som blir annorlunda... ja, det är tråkigt när det blir till det negativa. Jag förstår fortfarande inte hur allt kan bli så fel? Jag undrar när min vän ska komma till insikt? När det är för sent? Idag har jag en kursdag som startar 13:30. Intressant! Idag på Efter Tio pratar de om nära-döden-upplevelser. Det är häftigt. Är det få förunnat? Det finns en egen upplevelse...

Av joald - 26 april 2012 10:20

...kommer en gång i månaden och gör så ont att jag inte vill kliva upp ur sängen. Vad är syftet liksom? Sedan det här med människor som blir annorlunda... ja, det är tråkigt när det blir till det negativa. Jag förstår fortfarande inte hur allt kan bli så fel? Jag undrar när min vän ska komma till insikt? När det är för sent? Idag har jag en kursdag som startar 13:30. Intressant! Idag på Efter Tio pratar de om nära-döden-upplevelser. Det är häftigt. Är det få förunnat? Det finns en egen upplevelse...

Av joald - 23 april 2012 20:00

... går bra än så länge, men det är sjukt jobbigt! Lilltjoppas gotta ligger på vardagsrumsbordet och bara skriker på mig. Men jag försöker intala mig att: "Anna, man äter inte barns godis OCH det är måndag". Jag har i alla fall varit ute på en liten cykeltur i kväll. Det är skönt att röra på sig (när det är över). Okej, ni ska nu få följa min kamp med att komma i 2010-års jeans. Jag antar att jeansen lär vara sjukt omoderna innan jag har nått mitt mål, haha.

Jag och mamma har varit på en liten shoppingtur idag och jag köpte mig ett par Craft-thights och nåt sådant där "herrejösses-andas-jättebra-linne". Herregud, jag menar, bara själva sportoutfiten gör ju halva jobbet! Eller? Tron försätter ju berg... Jag känner redan hur kilona rasar av min kropp. Men... jag ska tyvärr inte bli nitisk, så ni läsare som har hoppats på en riktigt strikt "gå ner i vikt-blogg" kan glömma detta lika fort som det lilla hoppet väcktes inom er. Jag ska INTE köra nån diet och jag ska INTE (kanske) väga mig. Punkt slut.

Nu ska jag slå på dumburken och slötitta ett tag för att sedan hoppa i säng. Väckarn ringer 05:30 i morgon och jag behöver ju min skönhetssömn. 

God natt, sen.

Av joald - 23 april 2012 12:04

... är aldrig något som jag blir nöjd med. Säkert precis som alla andra tjejer. Jag såg en bild på mig själv från sommaren 2010 och så ska jag banne mig se ut igen. Sen.. om ni tycker att jag ser märklig ut uppe på skallen så är det för att nu ska håret bli långt igen. Jag saknar mitt långa hår nu. Just nu verkar jag inte trivas alls som ni hör. Varken med vikten eller håret, haha. Men förändringar är alltid kul och ibland välbehövligt för självkänslan. Huvudsaken är ju att man trivs själv.

Jag läste något viktigt igår: "Ta chansen, förverkliga dina drömmar och stanna ej i det destruktiva, för en dag blir du gammal och då är det för sent". (Jag låter detta tala för sig självt).

På fredag spelar John Lindbergs Trio på Olles. Jag ser fram emot det hela och självklart ska jag ha med mig de bästa vid min sida. Några fler som ska dit?

Nu ska jag packa ihop mig och hämta upp mamma för en tur på sportaffärerna. Nu jäklar har jag bestämt mig.

Ha en bra dag alla där ute.

Av joald - 22 april 2012 20:08

... får en ju både att storkna och att le. Idag har jag, sambon, Emma och lilltjoppa varit i Sundsvall på Custom & Hot Rod- utsällning. Det fanns mycket fint att titta på och roligt hade vi. När vi kom hem tog jag och Emma en tur till stan, bara jag och hon. Sedan körde vi lite Anglia. Denna Ford Anglia... Det är en bil som både får en att storkna och att le.

... världens minsta vindrutetorkare. Men, den ska bestiktigas på onsdag, så håll alla tummar så att jag kan börja göra den fin och glida runt med den i sommar.

Nu är jobbhelgen över och i morgon är jag ledig. Det känns väldigt skönt. Dagen är oplanerad, vilket den får vara en stund till. Det är väl det som är syftet med att vara ledig?

Ibland blir jag så fundersam...  

Av joald - 17 april 2012 11:44

... har jag följt sedan igår. De sänder live via Aftonbladet http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14688909.ab . Jag har liksom ingenting att säga som beskriver det jag känner eller tycker. Det finns liksom inga ord.

Idag spenderar jag min lediga dag hemma med lilltoppa som är sjuk. Det är inte lätt att vara 3 år och inte pigg. Det är inte heller lätt att vara bonusmamma och hemma med sitt sjuka bonusbarn. Som tur är, är hon världens snällaste. Nu väntar vi på att mamma ska komma hit så ska vi gå på en promenad, sen kanske man får äta glass när man är sjuk? Eller är det för att jag vill ha glass? Jaja, hur som helst... Glass är gott!

Nä, dags att hänga en tvätt. Jag känner mig som en hemmafru idag.

Av joald - 11 april 2012 20:14

... är A och O. Men det är liksom svårt det här med tjejer och killar när det gäller kommunikation sinsemellan. Jag har en arbetskompis som förklarade detta på ett bra sätt:
- "Vi karlar ska kunna skriva poesi och backa med en släpvagn, plus hela spannet där emellan".
Det kanske är så? Att vi kvinnor har för höga krav på karlar? Att det är som en av mina andra kollegor säger:
- "Karlars hjärnor är av det mer autistiska dragen".
De kanske inte klarar av det här med kommunikation? Eller vad beror det på, att vi ibland absolut inte förstår varandra?

Jag håller på att bli knäpp! Jag ska koppla in min "Spotymote" i telefonen så att jag kan köra Spotify via telefonen inne i datorn. MEN! Telefonj*veln hittar inte det trådlösa nätverket som vi har här hemma. Alla andra coola apparater i detta hem hittar nätverket, men inte min Samsung Galaxy S2. Tur att hjälp är på väg!

Nej, nu ska jag plocka bort här och he igång kaffepannan.

Av joald - 9 april 2012 13:14

Tänk att vissa människor har retat ut sig så mycket, så att vid första åsynen reagerar jag med fruktansvärd ilska. Bara av att se människan! Det är tragiskt...

Påsken är snart över och jag har jobbat hela påsk. Ikväll är 3:e passet och 2 st återstår. Men det ska nog gå bra. Lilltjoppa for nyss så nu väntar en barnfri vecka.

Jag har inte så mycket att säga just nu, för jag känner mest för att skalla huvudet i bordskanten. Usch! Varför kan ej vissa lära sig att bete sig som normala människor?

Nä, mot arbetet! Ha en skön Annandag påsk!

Ovido - Quiz & Flashcards