Välkommen till mitt liv, mitt i livet

Alla inlägg under mars 2012

Av joald - 7 mars 2012 19:22

... tänk er att vi sitter där vi köksbordet, mitt emot varandra och äter frukost. Vad pratar man om med en 3-åring? Lilltjoppa frågade ju om vilka delar vi har i kroppen, så när jag hade föreläst på ett ytterst pedagogiskt sätt var hon så less att hon tackade för sig och avvek från bordet. Jag är verkligen INTE van. Sen åkte vi in till stan. Hon stuffade runt på storgatan upp och ner, men när vi kom till sista affären var tålamodet slut för hennes del och hon undrade 350ggr när vi skulle åka till Knasiga Kojan... Och vad svarar jag? Strax! Strax är väl inte ett begrepp som en 3-åring förstår. Anna, skärp dig. Väl på Knasiga Kojan sprang vi omkring som nå galningar i 3,5 timmar och av vad jag kan förstå är 3-åringar ganska ego-centrerade. Att det liksom tillhör åldern. Andas Anna, andas. Du var säkert likadan själv... Jaja, har (trots mina okunskaper om barn) haft en mysig dag ensam med mitt bonusbarn. Tack också till Elin och Milo och resterande för trevligt sällskap. Nu är jag slö, slapp och likgiltig.

Av joald - 6 mars 2012 11:27

I morse var jag och lilltjoppa hos veterinären och lämnade Harry. Han ska bli omanlig idag. Sedan lämnade jag lilltjoppa på dagis och jag fick känslan av att hon ville följa med hem igen. Svårt som styvmamma. Hur gör man på bästa sätt? Enligt fröknarna brukar hon tina upp fort dessa gånger, så det känns bra. Klockan 15 ska jag hämta henne igen och då ska vi tillsammans hämta Harry också. Jag känner mig trött idag. Ska ta mig ut på en promenad snart... Imorgon ska jag o lilltjoppa på Knasiga Kojan. Någon fler ska som ska dit? Dilemman...

Av joald - 5 mars 2012 08:50

... inomhus är ju något man räknar med. Vi har nån snubbe här hemma som byter vår bergvärmepump så hejdå värmen i några dygn o tjänare långkalsonger! Och hejdå en massa slantar. Satan så dyrt det är. Jaja, jag håller i alla fall på att läsa en ny bok: "Bli en lycklig styvmamma - ilska, ångest och lösningar. En väldigt bra bok som förklarar de känslor man själv har, men som man ej kan sätta ord på. Dags att häva sig upp ur sängen och göra sig klar för en tur på stan med Emma. Jag är på jakt efter ett par nya glasögon. Herreminge vad svårt det är! Ha en bra dag där ute!

Av joald - 1 mars 2012 19:50

... med något. Just nu känner jag mig som ett med tyget i soffan. Jag ligger här som en platt säl och tittar bort mot tvn sådär slött som bara jag kan.- "Hur är det?" brukar Erik ibland fråga.- "Vaddårå?"- "Du ser så borta ut"... Som skrivet ovan: slötitta! Imorgon är det sista arbetsdagen för denna vecka och sen är jag ledig i fem dagar! Mycket skönt. Då ska jag också slötitta. På allt.

Ovido - Quiz & Flashcards